Klezmer

Klezmer in kleine bezetting: feestelijk en melancholiek, maar altijd uitbundig repertoire, bestaande uit klezmer en verwante stijlen. Behalve voor concerten is het programma bij uitstek geschikt voor feesten en recepties, en kan het naar wens worden aangepast. In de regel wordt er onversterkt gespeeld. Bij grootschaliger gelegenheden kan de klarinet/accordeon bezetting worden uitgebreid met viool en contrabas en zo nodig versterking.
Neem voor meer informatie over boekingen en de invulling ervan vrijblijvend contact op: info@michelmarang.nl


Voor een eerste indruk kunt u hieronder wat fragmenten beluisteren, sommige voor concerten, andere geschikter voor feesten.

Vie tvey iz Naftule der dritte, Gasn Nigun, Der Heisser Bulgar. Arr. M. Marang
(low-fi recording, live in Russia)
Photos by Roman Vishniac, from "A Vanished World"
Moide Ani and Gläzele Vayn. Arr. M. marang
State chamber Orchestra, direction Rustem Abyasov
Photos by Roman Vishniac, from "A Vanished World"
Oy tate (fragment), with Petervan Os on accordion, Tis Marang on double bass, Leon de Kroes on guitar.

(klik plaatje om te luisteren)

Michel Marang
studeerde klarinet bij Walter Boeykens en Hans Deinzer en specialiseerde zich, naast bezigheden in klassieke muziek , klezmer en theater, in hedendaagse muziek. Hij trad op in heel Europa, Rusland, Oekraïne, India, China, het Midden-Oosten, Mexico en de Verenigde Staten en is gastdocent aan het Moskous Conservatorium. Hij speelde klezmer op festivals in Amsterdam, Berlijn, Moskou, Odessa, New York en Philadelphia en maakte deel uit van de groepen Odessa Express en L'chaym.

Peter van Os
studeerde accordeon aan het Hilversums Conservatorium met als bijvakken piano en arrangeren. Hij was actief in hedendaagse muziek en werkte mee aan diverse muziektheaterproducties, o.a. met het NNT, Het Filiaal , Nikitov, Jenny Arean en Frank Groothof. Als studiomuzikant speelde hij muziek in voor verschillende Nederlandse speelfilms, hij componeerde/arrangeerde voor c.d- t.v- video- en theaterproducties . Hij speelde veelvuldig in symfonieorkesten, in een balkan-ensemble, L'Chaym en Odessa Express.